Łączna liczba wyświetleń

piątek, 5 października 2012

Beskidzkie reminiscencje



...reminiscencje. Tak, tak. Nie przez przypadek użyłam tego słowa w tytule posta. Reminiscencja bowiem jest to (jak nam Wikipedia podpowiada) " nieświadome " wspomnienie, refleksja; paradoksalny efekt poprawy pamięci po upływie pewnego czasu od ostatniej próby zapamiętania. Istota tego zjawiska polega na tym, że ludzie po przekroczeniu pięćdziesiątego (?)* roku życia ... pamiętają zjawiska z okresu, kiedy mięli 10-30 lat..." 
Co tu dużo gadać. Trza się wreszcie ogarnąć, bo człowiek swoje lata ma i wiele już przeżył. Choć się jeszcze wydaje, że niejednego, młodszego można by dziesięć razy obiec i przeskoczyć to trzeba uczciwie przyznać, że czas jest nieubłagany i żeby jako-tako funkcjonować to, no te trzeba brać (... jak to się nazywa?) ...o, leki na pamięć, kremy na zmarchy, hormony na ...(nie wymienię tego STRASZNEGO słowa  tutaj, tym bardziej, że ja jeszcze nie mam, tylko te moje koleżanki co to na zdjęciu powyżej widnieją, ale nikomu o tym nie mówcie, bo mi ostatnie, siwe włosy z głowy powyrywają). Jak tu zatem z godnością w ten wiek dojrzały  wkroczyć, kiedy na dodatek: twoja pierwsza miłość mówi ci bez ogródek, że masz problem ze starzeniem i, że babcią boisz się zostać, twoja druga połowa dawno "wyparowała", nowo poznane koleżanki na szlaku zwracają się do ciebie per "seniorka" (obrzydliwość)??? Cóż, nie pozostaje nic innego jak oddać się wspomnieniom. Wszak nie są takie złe.
Reminiscencja I (stara)
Pocztówka z Beskidu

Reminiscencja II
... a właściwe wspomnienie o tym jak koleżanka Anka się do wędrówki przygotowywała (pamiętam wyłącznie dlatego, że mi się w telefonie zapisało)
" Plecak mam nie byle jaki,
a w nim majtki, dresy, traki,
pastę, szczotkę, mydło, wodę,
dwie bluzeczki - prawie nowe,
dwie kanapki, kawa, cukier,
na odciski maść mam super.
Jeszcze ręcznik muszę wcisnąć
z banku trochę kasy gwizdnąć
i już mogę z Asią ruszać!
Nikt nie musi mnie przymuszać!

... i reminiscencji ciąg dalszy...









* dopisek autorki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz