Łączna liczba wyświetleń

środa, 3 listopada 2010

Moje pochodzenie

Witam!
Dziś rozpoczynam swoją przygodę z blogiem i zapraszam wszystkich, którzy chcieliby mnie poznać i dowiedzieć się czegoś o mnie.

Kilka słów o moim pochodzeniu:
 Nazywam się Joanna Sierka z domu Gieszczykiewicz. Urodziłam się i wychowałam w Zawierciu w rodzinie z tradycjami pedagogicznymi. Tradycję te zapoczątkował stryj mojego dziadka, Marian Teodor Gieszczykiewicz (1889-1942) - lekarz, bakteriolog, nauczyciel akademicki Uniwersytetu Jagiellońskiego, zamordowany przez nazistów w 1942r. w Auschwitz-Birkenau. Moja babcia, Stefania Gieszczykiewicz (1913-2003) była nauczycielką geografii w Szkole Podstawowej NR 1 i Nr 2. W czasie II wojny światowej prowadziła w naszym mieście tajne nauczanie, za co została odznaczona Złotym Krzyżem Zasługi. Moją mamę, Elżbietę Gieszczykiewicz  zna wiele pokoleń uczniów I Liceum Ogólnokształcącego im. S. Żeromskiego w Zawierciu,  gdzie w latach 1965 – 2002 pracowała z pasją w charakterze nauczyciela wf . Jak myślę jej zamiłowanie i zaangażowanie w pracę z młodzieżą „wyssałam z mlekiem” i staram się kontynuować  jej dzieło w tejże materii. Natomiast mój ojciec, Janusz przez wiele lat zajmował się m.in. kształceniem kierowców. Ponadto wielu członków mojej bliższej i dalszej rodziny wybrało zawód nauczyciela jako swoją życiową drogę.
Po mamie odziedziczyłam zamiłowania artystyczne i sportowe, kreatywność, skłonności do społecznych przedsięwzięć i ksywę: „prędziutka”. Na ojcu zawsze mogłam polegać i tak też staram się w życiu postępować, ponadto mam po nim charyzmę (cokolwiek by  to znaczyło), inteligencję, silny charakter oraz specyficzne poczucie humoru. Rodzice starali pokazać mi, że w życiu warto być uczciwym, mieć ideały i pasje. Znakomity poeta i satyryk, prześmiewca ich pokolenia, Wojciech. Młynarski napisał kiedyś:„…Gdy umiesz coś - docenią cię, A kto i kiedy - to już całkiem inna rzecz…” i tego się trzymam.

Stefania Gieszczykiewicz

Marian Gieszczykiewicz
Marian Gieszczykiewicz - wikipedia

2 komentarze:

  1. Z jakich Sierków pochodzi Pani?Dąbrowskich czy Chechlańskich

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobno z Chechlańskich, ale nie z Sierków. Moje rodowe nazwisko to Gieszczykiewicz i podobno właśnie z Chechlańskich Gieszczykiewiczów pochodzę :) A Sierka..., cóż to już zupełnie inna historia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń