Łączna liczba wyświetleń

środa, 3 listopada 2010

Moja praca

Muszę przyznać, ze już od poczęcia mój los został związany z szkołą, w której pracuję do dziś. Kiedy we wrześniu 1965r. moja mama rozpoczęła pracę w I Liceum Ogólnokształcącym im. Stefana Żeromskiego w Zawierciu, zaledwie trzy miesiące dzieliły ją od rozwiązania i mojego przyjścia na świat. Warto w tym miejscu wspomnieć, że tak w mojej rodzinie się działo, że zdecydowana większość jej członków do tejże szkoły uczęszczała i mam nadzieję nadal tak pozostanie. Pierwsza była moja babcia, absolwentka Seminarium Nauczycielskiego, z którego rodowód nasza szkoła czerpie, potem oczywiście moi rodzice, ja i mój mąż, a następnie mój syn i córka. Piszę o tym nieskromnie, ponieważ uważam, że  zawsze była to szkoła wyjątkowa, z tradycjami, świetnymi  pedagogami, niepowtarzalnym klimatem, który tworzyli przede wszystkim jej uczniowie – zdolni, niepokorni, z aspiracjami i ambicjami. Ale do rzeczy.
 I LO im. S. Żeromskiego ukończyłam w 1984r. i postanowiłam kontynuować naukę, zgodnie ze swoimi zamiłowaniami, w Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach na kierunku nauczycielskim. W trakcie studiów wyszłam za mąż i urodziłam syna. Swoją pracę pedagogiczną w „Żeromskim” rozpoczęłam w roku 1988 i tak trwam do dzisiaj. Przez lata pracy w liceum starałam się rozwijać swoje zainteresowania, przekazywać młodzieży i w miarę możliwości je upowszechniać. W dalszym ciągu zdobywałam kolejne kwalifikacje zawodowe. Ukończyłam Studia Podyplomowe, zdobyłam tytuł nauczyciela dyplomowanego, zostałam instruktorem fitness oraz artystycznych form aktywności ruchowej, ukończyłam kurs oraz zostałam przewodnikiem po Wyżynie Krakowsko – Częstochowskiej. Ponadto wielokrotnie uczestniczyłam w różnorodnych warsztatach dokształcających dla nauczycieli w Polsce i za granicą. W trakcie swojej pracy zawodowej miałam okazję poszerzyć swoje doświadczenie pedagogiczne w ramach zatrudnienia w  Zakładzie Poprawczym dla dziewcząt w Zawierciu, gdzie zajmowałam się głównie prowadzeniem zajęć w kółku tanecznym. Rozpoczęłam również samodzielną działalność gospodarczą w zakresie rekreacji ruchowej i od wielu lat prowadzę zajęcia dla dorosłych w branży fitness (aerobik i step aerobik). Dodatkowo współpracuję z Zawierciańskim Uniwersytetem Trzeciego Wieku, gdzie od kilku lat prowadzę zajęcia ruchowe przy muzyce.
Swoje umiejętności wykorzystuję również od pewnego czasu w pracy z młodzieżą w Młodzieżowym Ośrodku Twórczości w Zawierciu.
W trakcie swej pracy byłam wielokrotnie organizatorem różnorodnych imprez o charakterze sportowym, rekreacyjnym i artystycznym. Wielokrotnie organizowałam dla młodzieży wycieczki i obozy narciarskie, rajdy turystyczne, wycieczki krajowe i zagraniczne. Moje zamiłowania artystyczne wykorzystuję m.in. podczas bieżących uroczystości szkolnych oraz od pewnego czasu wraz ze swoimi uczniami tworzę materiały multimedialne na potrzeby szkoły. Drobną część swej pracy i zainteresowań postaram się pokazać tutaj.

I LO im. Stefana Żeromskiego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz